میرزاقلمدون

پراکنده نویسی های بی در و پیکر

میرزاقلمدون

پراکنده نویسی های بی در و پیکر

میرزاقلمدون

میرزاقلمدون آدمی بود بسیار لاغر، کمی بلند و با خطوط قیافه ای کاملا ظریف و رفتاری در کمال دقت. آدمی که حتا در تکان دادن دست و پا، و گرداندن چشم رعایت جوانب را می کرد و احتیاط های لازم را به عمل می آورد. می کوشید که اگر لباسی بر تن می کند، این لباس اگر آراسته نیست پاکیزه باشد و جامه اگر از شال کشمیر پرداخته نشده، لااقل از ماهوت چرب قبای حاجی بازاری ممتاز باشد.
میرزاقلمدون ها معمولا محجوب و کم رو و مؤدب بودند. با اندک سخن نادرستی سرخ می شدند و بردباری و ادب مخصوصی از خود نشان می دادند. همچنین در همه چیز و همه کار ظرافتی داشتند که هیچ طبقه ای در آن زمان این ظرافت را به کار نمی بست. در عصری که فرضا لقمه های به اصطلاح کله گربه ای متداول بود، میرزاقلمدون بسیار کم غذا می خورد، آهسته غذا می خورد و پاکیزه غذا می خورد.

پرویز ناتل خانلری ـ از کتاب نقد بی غش

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

مواد لازم:

1. چند سوپر استار پرطرفدار خوش هیکل، آقایان بلندقد، عضلانی و گند دماغ،  خانمها چشم رنگی، بوتاکس زده، بینی عملی

2. چند دستگاه خودرو لوکس شاسی بلند، ویلای لاکچری و منازل شمال شهر ترجیحا داری استخر

3. یک داستان درپیتی اولیه جهت خالی نبودن عریضه

4. چند آقای ریشو، خانم چادری و یک باب مسجد و یک عدد قاب عکس محتوی عکس شهید

 

سوپراستارهای ردیف 1 را در قالب عشق های یکطرفه و مثلثی و شش ضلعی و ... سوار بر خودروهای لوکس در منازل لاکچری جابجا نموده و از ایشان تصویربرداری می کنیم. داستان درپیتی را از سایر فیلمها و سریالهای وطنی و غیروطنی سرهم بندی کرده و موسیقی و شعری مخاطب پسند به آن می افزاییم. نمای کلوزآپ برای چهره های غرق در  آرایش بانوان و نمای مدیوم شات برای نمایش هیکل توپ آقایان استفاده شود.

 ادویه جاتی چون تصادف و خیانت و خون و عروسی پایانی برای خوش طعم شدن بیشتر سریال و قطعاتی از جوک های کوچه و بازاری برای نمک داستان به کار می رود.

تذکر مهم: آقایان ریش دار و خانم های چادری (با کاربرد شنل در روش به کار گیری چادر) و مسجد و قاب عکس شهید برای اخذ مجوزهای قانونی در جایی از سریال چپانده شود.

۰ نظر ۱۰ آذر ۹۹ ، ۰۰:۴۸
میرزا قلمدون